Brak komentarzy

Opinie uczestników o poprzedniej edycji Szkoły:

“… większość nabytych kompetencji/umiejętności mogłam stosować w pracy, nabrałam pewności; poszerzyłam warsztat; mam pewność, że wzrosła skuteczność niektórych moich działań…”

“…dużo łatwiej przychodzi mi opanowanie trudnego zespołu klasowego…”

“…praktyka, solidność, kompetencje, wiecie o czym mówicie – to działa…”

 

Do 16 lutego 2018 roku trwa rekrutacja do Szkoły Budowania Bezpieczeństwa 17/18. Jest to intensywny 96h program rozwoju kompetencji skierowany do nauczycieli, pedagogów i psychologów pracujących w szkołach na terenie Miasta i Gminy Kraków. 

Szkoła Budowania Bezpieczeństwa to:

  • sześć dwudniowych warsztatów (marzec – czerwiec 2018), których celem jest umocnienie
    i rozwój kompetencji z zakresu przeciwdziałania, rozpoznawania i reagowania na zjawisko przemocy rówieśniczej i szkolnej;
  • zajęcia prowadzone są metodami aktywnymi przez doświadczonych trenerów, psychologów, pedagogów i terapeutów; mają formę treningu umiejętności, nie są jednak formą grupy wsparcia ani terapii grupowej;
  • grupa ma charakter stały i będzie liczyć maksymalnie 14 osób;
  • uczestnicy rozwijają umiejętność posługiwania się konkretnymi narzędziami diagnostycznymi i interwencyjnymi w pracy z klasą oraz w kontakcie indywidualnym z uczniami, współpracownikami i rodzicami;
  • chętni uczestnicy mają możliwość skorzystania z konsultacji indywidualnych;

 

Terminy modułów

9-10.03.2018


23-24.03.2018


13-14.04.2018


11-12.05.2018


25-26.05.2018


8-9.06.2018 

Tematyka poszczególnych modułów jest następująca:

  1. Diagnoza i interwencja w klasie w oparciu o teorię procesu grupowego. Potrzeby grupy. Socjogram jako narzędzie diagnostyczne w klasie. Rola nauczyciela w procesie grupowym klasy.
  2. Diagnoza i interwencja w klasie w oparciu o analizę struktury klasy. Role grupowe. Systemowe rozumienie bezpieczeństwa.
  3. Asertywna komunikacja w kontakcie indywidualnym i grupowym. Mechanizmy obronne utrudniające porozumienie. Techniki sprzyjające współpracy nauczyciela z grupą rodziców.
  4. Agresja, przemoc, a konflikt. Trójkąt przemocowy. Procedury postępowania w kontakcie z uczniem doświadczającym przemocy.
  5. Procedury postępowania w kontakcie ze sprawcą przemocy. Strategie radzenia sobie z zachowaniami agresywnymi i buntowniczymi. Procedury postępowania w kontakcie ze świadkiem przemocy.
  6. Mechanizmy podtrzymujące przemoc w grupie. Procedury szkolne. Określenie własnych zasobów. Planowanie wdrożenia rozwiązań w miejscu pracy. Podsumowanie warsztatów.

 

Trenerzy prowadzący zajęcia zobowiązują się do:

  1. Przestrzegania zasad zawartych w kontrakcie stworzonym przez grupę na pierwszych zajęciach.
  2. Superwizowania swojej pracy z grupą w celu uzyskania jak najlepszych efektów szkoleniowych.
  3. Analizowania wyników bieżącej ewaluacji zajęć.

 

Uczestnicy Szkoły Budowania Bezpieczeństwa 17/18 zobowiązują się do:

  1. Obecności na minimum 10 z 12 dni warsztatowych oraz nie rezygnowania z zajęć bez ważnej przyczyny.
  2. Obowiązkowej obecności na pierwszym module (oba dni).
  3. Informowania opiekuna grupy o planowanej nieobecności najwcześniej, jak to możliwe, najpóźniej w przeddzień szkolenia.
  4. Przestrzegania zasad zawartych w kontrakcie stworzonym przez grupę na pierwszych zajęciach.
  5. W miarę możliwości do wykonywania zadań wdrożeniowych pomiędzy kolejnymi modułami szkoleniowymi.
  6. Rzetelnego udziału w procesie ewaluacji programu (ankiety ewaluacyjne).
  7. W sytuacji nieprzestrzegania zasad zawartych w kontrakcie lub innych okoliczności uniemożliwiających korzystanie uczestnikowi z programu, trenerzy  zastrzegają sobie prawo do przekazania uczestnikowi informacji o konieczności rezygnacji z programu wraz z uzasadnieniem.

 

Aby zgłosić się do programu należy wypełnić formularz zgłoszeniowy on-line, dostępny pod TYM LINKIEM .

i czekać na potwierdzenie zgłoszenia drogą mailową (do 3 dni).

W razie pytań zapraszamy do kontaktu.